بارزترین ویژگی کنسول نینتندو سوییچ،انعطاف‌پذیری آن است. شما می‌توانید این کنسول را به تلویزیون متصل کرده و به‌عنوان یک کنسول خانگی از آن استفاده کنید؛ یا با اتصال دسته‌ها به کناره‌های نمایشگر همانند یک کنسول دستی از آن بهره ببرید . اگر هم میخواهید می توانید نمایشگر را در جای دیگری قرار داده و از طریق دسته‌های بی‌سیم بازی کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کنسول، دسته‌های آن است که به آن‌ها «جوی-کان» (Joy-Con) گفته می‌شود. کاربران با استفاده از این جوی-کان‌ها از قدرت مانور بیشتری بهره‌مند می‌شوند و همچنین موتورهای لرزاننده‌ای هم درون آن‌ها وجود دارد که حس گرفتن اشیاء واقعی را به کاربران منتقل میکند. نینتندو سوییچ در مقابل پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان کنسول‌های خانگی سنتی محسوب می‌شوند. هرکدام از آن‌ها هم ویژگی‌های خاص خودشان را دارند، به‌طور مثال می‌توان به پشتیبانی از بلو-ری‌های ۴k در کنسول‌های ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس اشاره کرد که پلی‌استیشن ۴ از چنین مشخصه‌ای بهره نمی‌برد.

تنوع بازی هانینتندو سوییچ از لحاظ بازی‌های اختصاصی کم و کسری ندارد. به‌طور مثال می‌توان به بازی‌های محبوبی مانند Super Mario Odyssey و The Legend of Zelda: Breath of the Wild اشاره کرد. همچنین نباید بازی‌های چندنفره‌ی جذاب این کنسول مانند Splatoon 2، Arms و Mario Kart 8 Deluxe را از قلم انداخت.نینتندو سوییچ همچنین همانند معدن طلا برای بازی‌سازان مستقل است. به همین خاطر بسیاری از بازی‌سازان مستقل عناوین جذابی را برای این کنسول ارائه داده‌اند.در کنار این بازی‌های مستقل، سوییچ از برخی از بازی‌های پر سروصدا مانند Doom، Skyrim، NBA 2K18 و L.A. Noire هم پشتیبانی می‌کند. با این حال، در این کنسول جدیدترین بازی‌های Call of Duty، Battlefield یا Assassin’s Creed را پیدا نخواهید کرد.اگر چنین بازی‌هایی برای شما اهمیت به سزایی دارد، بهتر است که به فکر خرید ایکس‌باکس وان یا پلی‌استیشن ۴ باشید. هردوی این کنسول‌ها تقریبا از بیشتر بازی‌های پر سروصدا مانند Star Wars Battlefront II، Shadow of War و Dark Souls پشتیبانی می‌کنند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید به بازی‌های مستقل هم دسترسی داشته باشید. پلی‌استیشن ۴ معمولا به تنوع بازی‌های اختصاصی‌اش شهرت دارد که از بین آن‌ها می‌توان به بازی‌هایی همچون Uncharted 4، Horizon: Zero Dawn و Bloodborne اشاره کرد.گرچه ایکس‌باکس ازلحاظ بازی‌های اختصاصی حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما سری بازی‌های اختصاصی این کنسول مانند Gears of War، Halo و Forza طرفداران پروپاقرص زیادی دارد.علاوه بر موارد یادشده، ایکس‌باکس وان تنها کنسول این لیست محسوب می‌شود که با بازی‌های نسل قبل خود سازگاراست. ایکس‌باکس وان با بیش از ۳۰۰ بازی ایکس‌باکس ۳۶۰ و تعداد کمی از بازی‌های ایکس‌باکس نسل اول سازگاری دارد.

مشخصات فنی و سخت‌افزار

ازلحاظ سخت‌افزاری، سوییچ انعطاف‌پذیری را به قدرت گرافیکی برتری داده است. این کنسول از نوع خاصی از پردازنده‌ی «تگرا» (Tegra) که ساخت شرکت «انویدیا» (Nvidia) است استفاده کرده است. شرکت انویدیا  اعلام کرده که پردازنده‌ی سوییچ بر اساس معماری مشابه کارت گرافیک‌های برتر GeForce ساخته شده است. همچنین سوییچ مجهز به یک نمایشگر ۶٫۲ اینچی است که از رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل بهره می‌برد؛ البته این کنسول در هنگام اتصال به تلویزیون می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن ۱۰۸۰p نمایش دهد. حافظه‌ی داخلی آن ۳۲ گیگابایت است که با استفاده از کارت حافظه‌ی microSD می‌توانید آن را افزایش دهید. این کنسول از طریق پورت USB-C شارژ می‌شود و دوام باتری آن در حدود ۳ تا ۶ ساعت است و هنگام بازی کردن با آن می‌توانید ویدیو ضبط کنید و یا اسکرین‌شات بگیرید.

                          

ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ به دلیل استفاده از کارت گرافیک AMD و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، ازلحاظ سخت‌افزاری بسیار قوی‌تر هستند. ارزان‌ترین نوع این کنسول‌ها از ۵۰۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد که البته با استفاده از هاردهای اکسترنال می‌شود آن را افزایش داد..ایکس‌باکس وان ایکس قدرتمندترین کنسول موجود در بازار محسوب می‌شود و می‌تواند بسیاری از بازی‌ها را با کیفیت ۴k حقیقی نمایش دهد. پلی‌استیشن ۴ به این اندازه قدرتمند نیست اما کاربران با استفاده از آن می‌توانند گیم‌های مختلفی را با کیفیت ۴k نه‌چندان حقیقی بازی کنند. پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۴ پرو، ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس از فناوری HDR پشتیبانی می‌کنند؛بدین معنی که اگر تلویزیون شما مجهز به فناوری HDR باشد، می‌توانید بازی‌ها را با نور و رنگ بهتری مشاهده کنید.

واقعیت مجازی

در بین این سه کنسول فقط پلی استیشن ۴ است که از این بازی‌ها پشتیبانی می‌کند.

منبع : digikala.com

 

About operator

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *