بدون به توجه به کاربرد ما از لپ تاپ، توجه به برند مهم است، به همین دلیل در این مطلب با بدترین و بهترین برندهای لپ تاپ در سال ۲۰۱۸ آشنا خواهیم شد. اگر قصد خرید یک سیستم کامپیوتری قابل حمل دارید، بهتر است از بین محصولات بهترین برندهای لپ تاپ دست به انتخاب بزنید.

شرکت‌های زیادی اقدام به ساخت لپ تاپ می‌کنند، اما رویکرد بازار و کاربران نسبت به محصولات تمامی آن‌ها یکسان نیست. به عنوان نمونه سامسونگ جزو بهترین برندهای لپ تاپ شناخته نشده و کاربران دید خوبی نسبت به آن ندارند، هر چند این برند در دنیای گوشی های هوشمند حرف اول را می‌زند.

بر اساس میزان پشتیبانی، سبک طراحی، نوآوری‌های به کار رفته و همچنین قیمت و کیفیت، ده مورد از بهترین برندهای لپ تاپ در سال ۲۰۱۸ را معرفی خواهیم کرد.

بدون به توجه به کاربرد ما از لپ تاپ، توجه به برند مهم است، به همین دلیل در این مطلب با بدترین و بهترین برندهای لپ تاپ در سال ۲۰۱۸ آشنا خواهیم شد. اگر قصد خرید یک سیستم کامپیوتری قابل حمل دارید، بهتر است از بین محصولات بهترین برندهای لپ تاپ دست به انتخاب بزنید.

شرکت‌های زیادی اقدام به ساخت لپ تاپ می‌کنند، اما رویکرد بازار و کاربران نسبت به محصولات تمامی آن‌ها یکسان نیست. به عنوان نمونه سامسونگ جزو بهترین برندهای لپ تاپ شناخته نشده و کاربران دید خوبی نسبت به آن ندارند، هر چند این برند در دنیای گوشی های هوشمند حرف اول را می‌زند.

بر اساس میزان پشتیبانی، سبک طراحی، نوآوری‌های به کار رفته و همچنین قیمت و کیفیت، ده مورد از بهترین برندهای لپ تاپ در سال ۲۰۱۸ را معرفی خواهیم کرد.

فهرست بهترین برندهای لپ تاپ
بهترین برندهای لپ تاپ

برای دومین سال متوالی، در بین بهترین برندهای لپ تاپ باز هم رتبه نخست به لنوو می‌رسد. البته اختلاف آن با رتبه‌های دوم و سوم یعنی اچ پی و دل بسیار کم بوده و رقابت نزدیکی بین آن‌ها در بازار لپ تاپ وجود دارد. پیشتر، اپل نیز در این رقابت نزدیک بین رتبه‌های نخست قرار داشت، اما اکنون به رتبه هفتم سقوط کرده است.

۱- لنوو (۸۶ از ۱۰۰)
همانند سال گذشته، در سال ۲۰۱۷ نیز لقب بهترین برند لپ تاپ به لنوو رسید. این شرکت وضعیت کاملا بالعکسی با سامسونگ دارد! کاربران به هیچ عنوان روی خوشی به گوشی های هوشمند آن نشان نمی‌دهند، اما سال‌ها است لنوو، اولین گزینه آن‌ها حین خرید لپ تاپ است.

به عنوان محصولات رده اول آن می‌توان به تینک پد ایکس ۱ کربن اشاره کرد که سال گذشته در کمال تعجب توانست در بررسی‌های تخصصی، پنج ستاره را به خود اختصاص داده و به عنوان محصولی بی‌نقص شناخته شود. نزدیک به ۵۳ درصد لپ تاپ‌های لنوو، در بررسی‌های تخصصی چهار و یا پنج ستاره دریافت می‌کنند.

دوام بالا، کیفیت ساخت، عمر زیاد و از همه مهمتر قیمت مناسب در مقایسه با رقبا، جزو اصلی‌ترین دلایل قرارگیری لنوو در صدر بهترین برندهای لپ تاپ به شمار می‌روند.

لنوو

۲- اچ پی (۸۵ از ۱۰۰)
ارائه محصولات ارزشمندی همچون اچ پی Spectre x360، اچ پی زد بوک ۱۷ و اچ پی انوی ۱۳ تی، به این برند کمک کرد خود را به رده دوم بهترین برندهای لپ تاپ برساند. قدمت اچ پی در دنیای لپ تاپ‌ها بسیار بیشتر از سایر برندها است، به همین دلیل کاربران احترام خاصی برای آن شرکت قائل هستند. از مدت‌ها قبل بین طراحی زیبای محصولات اچ پی و قیمت مناسب محصولات لنوو، رقابتی جذاب شکل گرفته است.

اچ پی

۳- دل (۸۲ از ۱۰۰)
دل جزو شرکت‌هایی است که در بین محصولات آن، لپ تاپ‌هایی فوق‌العاده قدرتمند و گران و همچنین لپ تاپ‌هایی ساده و اقتصادی دیده می‌شود. یکی از دلایل افزایش محبوبیت این برند علاوه بر قدمت آن، پشتیبانی فنی بسیار مناسب و رضایت‌بخش است.

همچنین بخوانید:

بهترین لپ تاپ های دل ، کروم بوک ها و تبلت های این شرکت را بشناسید + ویدیو

برند دل

۴- ایسر (۸۱ از ۱۰۰)
ایسر نیز همانند لنوو، محصولات ارزشمندی را به ازای قیمت‌های مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تنوع و ارائه لپ تاپ‌ در شکل‌های مختلف جزو مهمترین دلایل قرارگیری ایسر در پنج رتبه اول بهترین برندهای لپ تاپ به شمار می‌رود. در بین لپ تاپ‌های ایسر، محصولات فوق‌العاده قدرتمند و گران قیمتی همچون پریدیتور ۲۱ ایکس نیز دیده می‌شود که کمتر رقیبی در بازار برای آن وجود دارد.

ایسر

۴- ایسوس (۸۱ از ۱۰۰)
ایسوس و ایسر به صورت اشتراکی در رتبه چهارم بهترین برندهای لپ تاپ قرار می‌گیرند. یکی از اصلی‌ترین دلایل استقبال کاربران از محصولات ایسوس با وجود قیمت‌های بالای آن‌ها، داشتن به‌روزترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها است. نباید فراموش کرد در بازار لپ تاپ‌های گیمینگ، برند ایسوس اکنون نخستین انتخاب کاربران محسوب می‌شود.

برای کاربرانی که به دنبال لپ تاپ‌های بسیار سبک، ظریف و قابل حمل می‌گردند، بهترین گزینه‌ها در محصولات سری زن بوک ایسوس یافت می‌شوند. با وجود این همه تنوع، تکنولوژی و ویژگی در لپ تاپ‌های ایسوس، قیمت‌های بالای آن‌ها عاملی بازدارنده است.

۶- مایکروسافت (۷۷ از ۱۰۰)
محصولات سری سرفیس بوک مایکروسافت بسیار گران قیمت هستند، اما امکانات، زیبایی و راحتی حمل آن‌ها به حدی است که کاربران به خریدشان مجاب می‌شوند. لپ تاپ‌های این سری از قدرتمندترین تراشه‌های اینتل قدرت گرفته و به همین دلیل برای هر نوع کاری بدون توجه به قدرت پردازشی مورد نیاز، مناسب تلقی می‌شوند. در مقایسه با لیست سال گذشته، مایکروسافت امسال چهار پله صعود داشته است.

همچنین بخوانید:

بهترین لپ تاپ هایی که از پردازنده نسل هشتم اینتل استفاده می‌کنند

برند مایکروسافت

۷- اپل (۷۲ از ۱۰۰)
اپل به اندازه گذشته، بر روی لپ تاپ‌های خود متمرکز نیست و بیشتر به توسعه آیفون‌ها می‌پردازند. به همین دلیل در مقایسه با فهرست بهترین برندهای لپ تاپ در سال ۲۰۱۷، با دو پله سقوط از رتبه پنجم به رتبه هفتم رسیده است.

این شرکت نوآوری خاصی در لپ تاپ‌های خود در مقایسه با محصولات سال گذشته اعمال نکرده و از همان سبک طراحی قدیمی درونشان استفاده کرده است. با این حال مک بوک‌های این شرکت به لطف داشتن سیستم عامل انحصاری و متفاوت از ویندوز و کروم، همچنان برای ویرایشگرها و موزیک‌سازان نخستین انتخاب هستند.

اپل

۸- ریزر (۷۰ از ۱۰۰)
نام ریزر هر کاربری را به یاد دنیای گیم می‌اندازد. اگر خود را یک گیمر حرفه‌ای دانسته و در زمان جمع‌آوری یک سیستم کامپیوتری و یا خرید لپ تاپ گیمینگ، به قیمت آن به هیچ عنوان توجه نمی‌کنید، باید از بین محصولات ریزر یک لپ تاپ بازی خریداری کنید. به عنوان محبوب‌ترین لپ تاپ‌های کنونی این شرکت می‌توان به ریزر بلید و ریزر بلید پرو اشاره کرد. اما اگر در زمان خرید به قیمت محصول دقت زیادی می‌کنید، بهتر است در بین سایر محصولات برندها به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ باشید!

برند ریزر

۹- ام اس آی (۶۷ از ۱۰۰)
مجددا ام اس آی نیز یادآور دنیای گیمینگ است. دلیل قرارگیری آن پشت سایر برندهای تولیدکننده لپ تاپ‌های گیم همچون ایسوس و ایسر، داشتن پشتیبانی فنی ضعیف است. با این حال داشتن برخی قابلیت‌های ویژه همچون کیبوردهای منحصربه‌فرد و ارائه لپ تاپ‌های گیمینگ برای بودجه‌های مختلف، محصولات ام اس آی را برای رنج وسیعی از گیمرها جذاب می‌کنند.

برند ام اس ای

۹- سامسونگ (۶۷ از ۱۰۰)
در بین بهترین برندهای لپ تاپ رتبه دهم وجود نداشته و ام اس ‌آی و سامسونگ به صورت مشترک در رتبه نهم قرار می‌گیرند. هزینه و زمانی که سامسونگ برای گوشی های هوشمند صرف می‌کند، دو برابر بیشتر از لپ تاپ‌های آن است، به همین دلیل با وجود داشتن آواز‌ه‌ای بلند در دنیای تکنولوژی، در بین بهترین برندهای لپ تاپ حرف زیادی برای گفتن ندارد.

سامسونگ

نحوه امتیازدهی به بهترین برندهای لپ تاپ
همانطور که دیدید، به هر برند امتیازی از ۱۰۰ داده شده است. هر برند در پنج زمینه مختلف یعنی طراحی، بررسی‌ها، پشتیبانی فنی / گارانتی، نوآوری و همچنین ارزش و دادن حق انتخاب به مشتری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اما منظور از این موارد چیست؟

بررسی‌ها
مهمترین جنبه هر برند، میزان کیفیت محصولاتی است که تولید می‌کند. برای دست پیدا کردن به امتیاز یک برند در این بخش، امتیاز بررسی‌های محصولات آن در طول مدت زمانی مشخص در نظر گرفته می‌شود.

طراحی
پیش از روشن کردن یک لپ تاپ، نصب بازی و یا برنامه‌ای خاص بر روی آن و سپس ارزیابی عملکرد پردازشی دستگاه، با ظاهر آن سر و کار داریم.

یک لپ تاپ می‌تواند از نظر پردازشی فوق‌العاده قدرتمند و بی‌رقیب باشد، اما در عصر کنونی، داشتن ابعادی بزرگ و وزنی بالا با وجود امکانات زیاد، آن محصول را بی‌ارزش می‌کنند. هر شرکت دارای زبان طراحی خاصی است، اما کاربران به برخی نسبت به بقیه موارد علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

بهترین برندهای لپ تاپ

پشتیبانی فنی و گارانتی
وقتی یک لپ تاپ خریداری می‌کنید، دوست دارید از بابت پشتیبانی شرکت سازنده پشتتان گرم باشد. به این ترتیب اگر لپ تاپ دارای مشکل کارخانه‌ای باشد و یا این که بعدها مشکلی رخ بدهد، با خیال راحت آن را به شرکت می‌سپارید. برای بررسی وضعیت بهترین برندهای لپ تاپ در این بخش از امتیازهای Tech Support Showdown استفاده می‌شود که با در نظر گرفتن عوامل مختلف، میزان پشتیبانی فنی و پاسخ‌دهی هر برند به گارانتی محصولاتش را ارزیابی می‌کند.

نوآوری
نه تنها گوشی های هوشمند، بلکه لپ تاپ‌ها نیز با تکنولوژی روز جلو رفته و هر سال قابلیت‌ها و امکانات تازه‌ای را درونشان مشاهده می‌کنیم. امتیاز این قسمت بر اساس توانایی یک شرکت به منظور ارائه تکنولوژی‌های جدید و توسعه قابلیت‌های نوین داده می‌شود.

قیمت و حق انتخاب
اگر یک لپ تاپ دارای بدنه‌ زیبا و عملکرد پردازشی فوق‌العاده، قیمت زیادی داشته باشد، کاربران انگشت شماری قادر به خرید آن خواهند بود. از طرفی دیگر کاربران دوست دارند لپ تاپ‌ها بر اساس نیازشان سفارشی‌سازی شده باشند. به عنوان نمونه یک کاربر به ظرفیت ذخیره‌سازی زیاد نیاز دارد، اما برای کاربری دیگر، حافظه رم بالا اهمیت پیدا می‌کند.

منبع : gadgetnews.net و www.laptopmag.com

About admin

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *