لپ‌تاپ فوق‌باریک در گذشته‌ ای نه‌چندان دور، واژه ی چندان آشنایی نبود و اگر به دنبال چنین دستگاهی بودید؛ مک‌بوک ایر اپل جز معدودگزینه‌های موجود در بازار در کنار تعدادی لپ‌تاپ نه‌چندان توانمند و کارآمد، بود. اما امروزه چنین نیست و لپ‌تاپ‌های باریک بسیار متنوع و باکیفیتی در بازار وجود دارند. نوت‌بوک‌های فوق باریک که امروزه به اولترابوک شهرت دارند می‌توانند ضمن برآورده کردن انتظارات شما از یک لپ تاپ با کیفیت ، قدرتمند و شیک ، آسان تر در کیف شما قرار بگیرند و جای کمی را اشغال کنند.

اولترا بوک ها چه ویژگی هایی دارند؟

نوت‌بوک‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند کم‌حجم هستند و معمولا کمتر از ۱.۵ سانتی‌متر قطر و ۱۳۶۰ گرم وزن دارند.اولترابوک‌ها عموما از مواد پیشرفته‌ و مستحکمی مانند آلومینیوم، آلیاژ منیزیوم و فیبر کربن ساخته می‌شوند ، تا شاهد استحکام بالای آن‌ها باشیم. بیشتر اولترابوک‌ها نمایشگری ۱۳ اینچی دارند؛ اما برخی از آن‌ها، از انواع ۱۴ و ۱۵ اینچی نیز بهره می‌برند.

اولترا بوک‌ های ۱۵.۶ اینچی

اولترابوک‌های ۱۵.۶ اینچی را می‌توان نسخه‌ی بزرگ‌تر، قدرتمند‌تر و مجهز به باتری حجیم‌تر نمونه‌های ۱۳ اینچی اولترابوک‌ها دانست . برای مقایسه بهتر است بدانید که لپ‌تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی رایج بازار وزنی بین ۲.۲ تا ۲.۹ کیلوگرم دارند.

ال‌جی گرم ۱۵

این محصول را می‌توان سبک‌ترین لپ‌تاپ ۱۵ اینچی دنیا معرفی کرد. ال‌جی گرم با وزن ۱.۱ کیلوگرمی از بسیاری اولترابوک‌های ‍۱۳ اینچی سبک‌تر است و از عمر باتری بسیار خوبی نیز بهره می‌برد. نسخه‌ی پایه‌ی این لپ‌تاپ دارای پردازنده‌ی Intel Corei5 7220U و رم ۸ گیگابایتی است و از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد. مجهز بودن به پورت یواس‌بی نوع C و سیستم صدای DTS از سایر مشخصات ال‌جی گرم ۱۵ اینچی به شمار می‌رود.

سامسونگ نوت‌بوک  ۹

اولترابوک ۱۵ اینچی سامسونگ با ۱.۲۸ کیلوگرم جزو سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های جهان به شمار می‌رود. عمر باتری ۱۲ ساعتی از دیگر نکات مثبت سامسونگ نوت‌بوک ۹ می باشد. نمایشگر نسخه‌ی پایه‌ی این دستگاه از رزولوشن فول اچ‌دی و زاویه‌ی دید بالایی برخوردار است.

ایسوس ویوو بوک S15

با وزن ۱.۶ کیلوگرم عرضه شده است. پردازنده‌ی مشابه، حافظه‌ی SSD و عمر باتری مناسب، آن را در بخش توان پردازشی در سطحی برابر رقبای سبک‌وزن‌تر قرار می‌دهد.

اچ پی اسپکتر X360 

سری اسپکتر را می‌توان به قطعیت یکی از بهترین و خوش‌ساخت‌ترین اولترابوک‌های دنیا معرفی کرد. این لپ‌تاپ ۱۵ اینچی با بدنه‌ی فلزی باکیفیت، سخت‌افزار توانمند، نمایشگر ۴k، و باتری عظیم ۸۰ وات‌ساعتی، گزینه‌ی بسیار وسوسه بر انگیزی برای علاقه‌مندان به اولترابوک‌ها به شمار می‌رود. امکان سفارشی‌سازی با پردازنده‌های Core i5 وCorei7 اینتل، تا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از دیگر نکات مثبت سخت‌افزاری این اولترابوک به شمار می‌روند. با وجود بسته‌ی باتری حجیم، وزن ۱.۹۵ کیلوگرمی نسخه‌ی ۱۵ اینچی اسپکتر X360 تا حدودی قابل توجیه است؛ اما در مقابل سایر گزینه‌های این فهرست آن را به هیچ وجه محصولی سبک‌وزن معرفی نمی‌کند.

دل  XPS 15

سری XPS دل همواره جز بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بخش‌های مختلف است و نسخه‌ی ۱۵ اینچی آن نیز از این قاعده مستثنا نیست. این محصول از یک نمایشگر بسیار باکیفیت بهره می‌برد و طراحی آن بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است. از نظر عملکرد، دل XPS 15 می‌تواند بدون مواجهه با مشکل از پس تمام وظایف روزمره بربیاید. پردازنده‌های توانمند زیر HQ اینتل، بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت این لپ‌تاپ در برابر رقبای خود است که عموما در این رده از پردازنده‌های کم‌مصرف سری موبایل بهره می‌برند. باتری حجیم، نمایشگر Full HDازدیگر مشخصات اولترابوک دِل است XPS 15 . همانند اسپتکر X360 به دلیل تجهیز به باتری حجیم، با ۲.۰۵ کیلوگرم جزو سنگین‌وزن‌های این دسته محسوب می‌شود؛ اما هم‌چنان لپ‌تاپی با سخت‌افزاری بسیار توانمند و عمر باتری عالی می باشد.

اپل مک‌بوک پرو ۱۵

مک‌‌بوک‌های اپل همیشه در بخش طراحی جزو پیشتازان بازار بوده اند و این موضوع در رابطه با نسخه‌ی ۱۵ اینچی ۲۰۱۷ این لپ‌تاپ نیز صادق است. نسخه‌ی ۱۵.۴ اینچی مک‌بوک ۱.۸۴ کیلوگرمی مجهز به پردازنده‌ی توانمند سری HQ‌ اینتل، واحد گرافیکی رادئون پرو AMD و باتری حجیم، هم‌چنان جزو سبک‌ترین محصولات بازار است. از دیگر نقاط قوت لپ‌تاپ اپل طراحی ساده و بسیار جذاب و نمایشگر بی‌نظیر است.

اولترا بوک‌ های ۱۳ اینچی

اگر به دنبال سبک‌ترین اولترابوک‌ها هستید، محصولات ۱۳ اینچی بهترین بخش از بازار هستند که در کنار تنوع بسیار زیاد، عمر باتری و نمایشگری با ابعاد بسیار مناسب را در کنار وزن اندک در اختیار شما قرار می‌دهند. اولترابوک‌های این رده عموما از پردازنده‌های کم‌مصرف سری موبایل اینتل بهره می‌برند و با حجم باتری بیش از ۴۰ وات ساعت، عمر باتری بیشتر از ۸ ساعت را دارا می باشند.

مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ

سرفیس لپ‌تاپ جدیدترین محصول شرکت مایکروسافت در رده‌ی اولترابوک‌ها است که از بدنه‌ی فلزی ونمایشگر باکیفیت و لمسی، پردازنده‌ی سری موبایل اینتل و باتری حجیم با عمر ۱۴ ساعت، بهره می‌برد. مایکروسافت موفق شده است تا تمامی نقاط قوت یاد شده را در بدنه‌ای ۱.۲۷ کیلوگرمی جای دهد تا محصولی جذاب و البته با قابلیت حمل آسان در دسترس کاربران قرار گیرد.

دل  XPS 13

XPS‌ یکی از آشنا ترین نام‌ها در عرصه‌ی اولترابوک‌ها است. دِل از همان نسل اول، اولترابوک خود را با طراحی جذاب، سخت‌افزار قدرتمند، نمایشگر عالی و وزن اندک روانه‌ی بازار کرد تا بخش بزرگی از این بازار رقابتی را از آن خود کند.

 XPS 13 در نسل جدید خود با کاهش حاشیه‌های صفحه نمایش، بدنه‌ای با ابعاد کوچک و وزن کم جذابیت بیشتری را برای طرفدارانش به ارمغان آورده است. به گونه ای که با نگاه به این مدل ۱۳ اینچی در وهله‌ی اول گمان می‌برید که با دستگاهی ۱۱ اینچی روبه‌رو هستید. بدنه‌ی دل ایکس‌پی‌اس ۱۳ از ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده است تا در کنار کاهش وزن، تجربه‌ی کاربری بهتری به ارمغان بیاورد.

ایسوس ذن‌ بوک ۳

ذن‌بوک ۳ با نمایشگر ۱۲.۵ اینچی، کوچک‌ترین محصول این لیست را تشکیل می‌دهد که به اعتقاد بسیاری باید در برابر مک‌بوک ۱۲ اینچی قرار بگیرد. اما باید در نظر گرفت که این اولترابوک به‌جای استفاده از پردازنده‌‌های سری Core  m به‌کاررفته در مک‌بوک، از نمونه‌های توانمندتر Core i سری موبایل بهره می‌برد که در سایر اولترابوک‌ها نیز استفاده می‌شود. نمایشگر Full HD، حداکثر حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایت، تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD، از دیگر دلایلی است که ذن‌بوک ۳ ایسوس را در زمره ی بزرگان این لیست قرار می‌دهد. از طرف دیگر وزن ۹۰۰ گرمی ذن‌بوک ۳، اولترابوک ایسوس را به یکی از سبک‌ترین محصولات بازار تبدیل می‌کند.

ال‌ جی گرم ۱۳

ال‌جی گرم با بدنه‌‌ای از آلیاژ نانوکربن منیزیوم و وزن ۹۶۰ گرمی، یکی از سبک‌ترین محصولات دنیای لپ‌تاپ‌ها است. سبک وزنی و محبوبیت بیش از حد این لپ تاپ باعث شد ال‌جی نسخه‌های ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی آن را با فرمول مشابهی تولید و به بازار عرضه کند. البته سبک‌ترین بودن تنها ویژگی ال‌جی گرم نیست. نمایشگر فول اچ‌ دی مناسب ، پردازنده‌ی توانمند اما کم‌مصرف Core i5 و Core i7 سری U اینتل و عمر بالای باتری از سایر مشخصات جذاب این لپ‌تاپ فوق باریک است.

اچ پی اسپکتر ۱۳

اچ‌پی در زمان رونمایی اسپکتر ۱۳، آن را با ‌عنوان باریک‌ترین لپ‌تاپ جهان معرفی کرد. ضخامت بسیار اندک و سبک وزن بودن اسپکتر ۱۳ سبب شده است تا یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بخش قابلیت حمل بالا باشد. البته اسپکتر ۱۳ در کنار وزن اندک (۱.۱۱ کیلوگرم)، طراحی بسیار زیبایی دارد تا در نظرکاربران سخت‌پسند ، گزینه ی ایده آلی به نظر آید.در کنار ویژگی‌های طراحی و ظاهری قابل توجه، اسپکتر ۱۳ از مشخصات سخت‌افزاری مناسبی بهره می‌برد. امکان سفارش با جدید‌ترین پردازنده‌های نسل هشتم و کم‌مصرف اینتل، صفحه‌‌نمایش ۴k و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، باعث شده است اولترابوک جذاب اچ ‌پی در این زمینه نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. بهره بردن از پردازنده‌ی کم‌مصرف،به این اولترابوک توانایی شارژدهی تا ۱۰ ساعت را داده است تا خیال کاربران از بابت عمر باتری آن راحت باشد.

اچ پی اسپکتر  X360

سری اسپکتر طی سال‌های گذشته شهرت زیادی برای خود به ارمغان آورده است. این موضوع به حدی رسیده  که بسیاری از کارشناسان نسل جدید این اولترابوک را بهترین نمونه‌ی فعلی جهان می‌دانند. طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا، تجهیز به پردازنده‌ی موبایل اینتل، نمایشگر باکیفیت ، برخی از دلایل موفقیت این لپ‌تاپ است. البته با حضور اسپکتر ۱۳، وزن ۱.۳ کیلوگرمی اسپکترX360 آن را در جایگاه دوم سبک‌وزن‌ترین محصول اچ‌پی قرار می‌دهد. اما نمایشگر لمسی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و قلم اکتیو همراه دستگاه، برتری‌های نسخه‌ی ۱۳ اینچی اسپکتر X360 نسبت به اسپکتر ۱۳ است.

اپل مک‌بوک پرو ۱۳

مک‌بوک پرو ۱۳ یکی از کامل‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار است که ترکیبی از بدنه‌ای بسیار باکیفیت و خوش‌ساخت، نمایشگری عالی، پردازنده‌ی توانمند اینتل، کیبورد و تاچ‌پد بسیار کارآمد، عمر باتری خوب و وزن مناسب را به همراه دارد. وزن ۱.۳۷ کیلوگرمی نسخه‌ی ۱۳ اینچی مک‌بوک در مقابل سبک‌وزن‌های این بخش چندان قابل توجه نیست؛ اما هم‌چنان یکی از گزینه‌های با قابلیت حمل خوب و البته کیفیت مثال‌زدنی است که ارزش خرید بالایی دارد.

سامسونگ نوت‌بوک ۹

همانطور که نسخه‌ی ۱۵ اینچی نوت‌بوک ۹ سامسونگ جز سبک‌ترین نمونه‌‌های موجود میان رقبای خود بود، نسخه‌ی ۱۳ اینچی این محصول با تنها ۸۲۰ گرم وزن، یکی از سبک‌ترین اولترابوک‌های ۱۳ اینچی جهان است. وزن اندک مانع از تجهیز نوت‌بوک ۹ به سخت‌افزار توانمند نشده است و کاربران امکان سفارش آن با پردازنده‌ی Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD را دارند.البته سامسونگ نوت‌بوک ۹ در بخش باتری توانایی رقابت با بهترین‌های این رده از اولترابوک‌ها را ندارد. باتری ۳۰ وات ساعتی این لپ‌تاپ امکان پخش مداوم فیلم ۱۰۸۰p  تا ۶ ساعت دارد که در برابر ۱۰:۳۰ ساعت مک‌بوک پرو ۱۳ قابل توجه نیست.

لنوو یوگا سری ۹۰۰

یوگا ۹۲۰، جدید‌ترین عضو سری ۹۰۰ یوگا از همان المان‌های همیشه موفق این رده از محصولات لنوو بهره می‌برد. بدنه‌ای خوش‌ساخت و زیبا، تجهیز به سخت‌افزاری توانمند، نمایشگر لمسی با قابلیت استفاده از قلم فعال، عمر باتری بسیار خوب ، از جمله مؤلفه‌هایی است که یوگا ۹۲۰ را به محصولی با ارزش خرید بالا تبدیل می‌کند. البته با اینکه اولترابوک لنوو با وزن ۱.۳۷ کیلوگرم جزو محصولات سبک‌وزن محسوب می‌شود؛ اما برخی از رقبای آن با وزن کمتر از ۱.۱ کیلوگرم گزینه‌ی بسیار جذاب‌تری برای کاربرانی به شمار می‌روند که به دنبال اولترابوکی با قابلیت حمل بالا هستند.

لنوو تینک‌پد ایکس وان کربن ۱۴ اینچی

این اولترابوک ۱۴ اینچی از انواع تجاری فوق‌ سبک به شمار می‌رود. طراحی این محصول از همان طراحی آشنای سری تینک‌پد بهره می‌برد که محصولی کلاسیک با قابلیت‌های نوین را ارائه می‌دهد. ایکس وان کربن با نمایشگر ۱۴ اینچی خود، ابعادی نزدیک به محصولات ۱۳.۳ اینچی دارد تا با وزن ۱.۱۵ کیلوگرمی، محصولی با نمایشگر بزرگ‌تر، وزن کمتر و بدنه‌ای باکیفیت‌تر در مقایسه با رقبای خود به کاربران ارائه دهد.

منبع : zoomit.ir

About operator

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *